Lanzarote

Familiefeest

Op 4 Januari 2004 vertrokken we met 8 volwassenen en 3 kleine kinderen (bijna 5, 3 en 1.5 jaar oud) voor een week naar Lanzarote om het 45 jarig huwelijk van pa en ma Wijbrans te vieren. Een cadeau van onze ouders, omdat het hun leuk leek om nog éénmaal met de hele familie op pad te gaan. Of het over 5 jaar weer gaat lukken is namelijk de vraag. De leeftijd laat zich gelden en de kleinkinderen zijn dan allen leerplichtig.

Deze website is gemaakt om ze te bedanken voor de heerlijke week en om iedereen te laten zien op wat voor een prachtig eiland we zijn geweest.

Hieronder een korte opsomming van de dingen die we hebben gedaan. Op de andere pagina's vindt u een uitgebreider verslag van de bezienswaardigheden op het eiland.

dag 1

Om 1 uur verzamelden we ons op Schiphol om af te reizen naar Lanzarote. Om 16:40u vertrok het vliegtuig met een kleine vertraging. Ongeveer vier uur later landden we op Lanzarote. De bus bracht ons in een half uur naar Playa Blanca. Rond 22:00u plaatselijke waren we in onze appartementen.

dag 2

We hebben eerst lekker uitgeslapen. Vooral de kinderen waren erg moe van de reis en moesten even acclimatiseren. Daarna zijn we lekker naar het strand geweest en hebben Playa Blanca te voet verkend.

dag 3

Op de fiets naar Playa Papagayo. Een mountainbike is hier hard nodig omdat de weg onverhard is en er aardig wat kuilen in de weg zitten en stenen op de weg liggen.

dag 4

Op de fiets nog lekker een stuk gereden, o.a. naar Punto del Aguila. 's Middags hebben we lekker uitgerust bij het zwembad.

dag 5

De huurauto's afgehaald en naar Salidas, Hervideros en El Golfo gereden.

dag 6

Via La Geria naar de cactustuin en de grot Jameos del Agua.

dag 7

Bezoek aan het Nationaal Park Timanfaya

dag 8

Bezoek aan Mirador del Rio en ondanks oom André's leuke grapje toch 's avonds terug naar Nederland

Pa en ma Wijbrans nogmaals bedankt,